30 Ağustos 2008 Cumartesi

ZAFER BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN VE PEYNİRLİ PİDE


Bu sabah uyku ile uyanıklık arasındaki bir anda gözümün önünden bu pidecikler uçuşuverdi. Kalkıp yapmakta hiç tereddüt etmedim. Hamileliğimin sonlarına doğru bu tür şeylere aş ereceğimi zannetmezdim. Allahtan sonlarına doğru canım istiyor. Şu ana kadar 14 kilo almışım. Doktoruma gittiğimde 3 haftada sadece 100 gr aldığımı gördük. Sıcaklardan bişey yemek istemiyorum. Meyve, su bol bol yoğurt ve ayran istiyor canım. Bakalım sonuna kadar kaç kiloyla bitireceğim hamileliğimi. Gelelim tarifimize sabah kahvaltısı için hazırlayabileceğiniz muhteşem bir pide. Hani pastanelerde mini pizzaların büyük halde olanları varya ondan işte. Canım peynirli istedi. Siz istediğiniz gibi yapabilirsiniz.

Malzemeler;
1 yemek kaşığı kurumaya
2 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 çay bardağından biraz daha az sıvıyağ
Ilık su ve aldığı kadar un

Üzeri İçin;
Peynir
Domates
Sivri biber
Yumurta sarısı

Yapılışı;
Öncelikle ılık suyun içinde mayayı eritelim. Şeker, tuz, sıvıyağ, yoğurt ve aldığı kadar unu ekleyip yumuşacık bir hamur elde edip 20 dk kadar mayalanmaya bırakalım. Yağlanmış tepsiye mandalina büyülüğünde parçalar kopararak ortası havuz biçiminde şekil verdiğimiz bir daire oluşturalım. Ortasına peynir, domates ve sivri biberi koyarak yanlarına yumurta sarısı sürdükten sonra önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirelim. Ilık servise sunalım.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

25 Ağustos 2008 Pazartesi

BADEM TATLISI

Ramazan artık yaklaşıyor. Mutlaka sofralarda tatlı istenir. Gerçi bu ramazan biraz sıcaklara denk geldi ama yine de sofralarda çeşitlilik mutlaka aranacak. Bende sizlere tatlı için bir seçenek sunmak istedim. Bu tatlıyı çok severim. Yapımı da oldukça kolay. Yapanlara kolay gelsin yiyenlere Afiyet Bal Şeker Olsun...

Malzemeler;
2,5 su bardağı un
100 gr pudra şekeri
2 yumurta
1 yumurta sarısı da ayrıca üzerine sürülecek
1 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı limon suyu
1 su bardağı toz badem
125 gr tereyağı
Bir tutam tuz

Şerbet;
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
1 kaşığı limon suyu

Yapılışı;
Oda sıcaklığındaki teryağını ve pudra şekerini elimizle karıştırarak krema haline getirelim. Sırasıyla hamur malzemelerinin hepsini birleştirelim. Yumuşak bir hamur elde etmemiz gerekiyor. Yağlanmış tepsiye yuvarlak şekiller vererek dizdikten sonra bir yumurtanın sarısını üzerlerine sürüp çatalla çizelim. 180 derecelik fırında pişirdikten sonra. Diğer tarafta kaynatıp soğuttuğumuz şerbeti fırından çıkan tatlımızın üzerine döküp çekmesini bekledikten sonra afiyetle yiyelim.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

22 Ağustos 2008 Cuma

BEBEK ŞEKERLERİMİZ...

Arkadaşlar merhabalar...Bebeğimizin doğmasına az bir vakit kaldığı için annemle birlikte harıl harıl hazırlıkları yapmaya devam ediyoruz. Daha doğrusu annem yapıyor bende halim oldukça yardımcı olmaya çalışıyorum. Şekerleri ve malzemeleri Eminönüdeki bebek şekeri malzemeleri satan shoplardan aldık. Aslında maliyet açısından çok fazla fark etmiyor ama sizlerde kendiniz birşeyler ortaya çıkarmak isterseniz buralardan yardım alabilirsiniz. Bu arada lohusa şerbetini de yine Sirkecideki Ali Muhiddin Hacı Bekir den aldım. Şerbeti kaynatırken içine ekstra olarak şeker ve karanfil koymanıza gerek yok. Muhteviyatında hepsi mevcut. Aranızda bu tür telaşları olanlar varsa belki yardımcı olurum diye yazmak istedim. Bu arada bebişle ilgili annemin yaptıklarını karmaguzellik adresine tıklayarak bakabilirsiniz. Sevgiler...

18 Ağustos 2008 Pazartesi

FACEBOOK VE KAHVELİ KARAMELLİ KEK


Arkadaşlar yanıyorummmmmmmmmmm çok sıcak nefes almak bu kadar mı zor gelir insana. Şıpır şıpır terlemek ne demek bu sene anladım. Sürekli suyun altında olmaktan yakında epidermis tabakam çıkacak ortaya :) Hamileliğim de gerçekten en zor aylar en sıcak aylara denk geldi. Allah hepimizin yardımcısı olsun... Bu kek tarifini çok beğeniyorum. Kek ten ziyade pasta gibi hafif ıslak oluşu keki pasta havasına büründürüyor. Misafirlerinize sunabileceğiniz hoş bir alternatif olarak düşündüm. Ayrıca bir konuya daha değinmek istiyorum. Bilmeyenleriniz de mutlaka aramızda vardır. Facebookta Yemekçi Blogspotçular isimli bir grup kurdum. Katılmak isteyenleri mutlaka bekliyorum. Bu genel bir grup adı. Blogcu olan arkadaşları da bekliyorum. Ayrıca bu gruba dahil olan arkadaşlarda linklerini vererek her gün eklediği tarifleri de buradan haberdar etmeleri mümkün. Böylece facebook üzerindende birbirimizin yeni tariflerinden haberdar olabiliriz. Gelelim güzeller güzeli kekimizeeeeeeeeee.........

Kek İçin;
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından iki parmak az sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı nescafe
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Üzerindeki Beyaz Sos İçin
3 su bardağı süt
1 yumurta
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya

Karamel için;
2 çay bardağı şeker

Yapılışı;
Öncelikle şekeri yumurta ile iyice çırpıp krema haline getiriyoruz. Ardından tüm kek malzemelerini karıştırıp akışkan bir hale gelinceye kadar iyice çırpıp yağlanmış kek kalıbına döküyoruz. Önceden ısıtılmış olan 180 derecelik fırında pişirip ılınmak üzere bir yere alıyoruz. Diğer tarafta tencereye beyaz sos için olan tüm malzemeleri koyup sürekli karıştırarak bir muhallebi hazırlıyoruz. Un kokusu gidene kadar pişirdikten sonra sos sıcakken ılınmış olan kekin üzerine bu sosu döküyoruz. Yine teflon tavaya iki bardak toz şekeri döküp tahta kaşıkla karıştırarak şekerin karamelize olmasını sağlıyoruz. Şekere sakın eliniz deymesin hemen yanarsınız benden söylemesi :))) Şeker iyice eriyip kahverengi bir renk alınca soslu kekin üzerine kaşık yardımıyla döküp donmasını bekliyoruz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

14 Ağustos 2008 Perşembe

KATMER POĞAÇA



Katmer poğaça tarifini sevgili Aybike de görüp hemen denedim. Kendisine paylaşımından dolayı teşekkür ederim. Ben ben biraz değişikliklikler yaptım böyle de sonuç çok güzel oldu. Yapmak isteyenler hemen denesinler pazar kahvaltılarınızın vazgeçilmezleri arasına hemen alacaksınız...

Malzemeler;
1 yemek kaşığı kuru maya
1 su bardağından biraz daha az yoğurt
1 yumurtanın akı içine sarısı üzerine sürülecek
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çay kaşığı şeker
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı mahlep
Aldığı kadar un

Yapılışı;
Öncelikle ılık suda mayayı eritip yumurtanın sarısı hariç aldığı kadar un ile birlikte yumuşak bir hamur elde edip, hamur mayalanmadan sekiz eşit parçaya bölüyoruz. Böldüğümüz her parçayı servis tabağı büyüklüğünde açıyoruz. Her parçanın arasını zeyinyağıyla yağlayıp üst üste diziyoruz en üstteki daire yağlanmamalı. Tek bir daire elimizde olmuş oluyor. 8 parçadan oluşan tek dairemizi oklava yardımıyla büyük bir yufka dairesi genişliğinde açıyoruz. Tıpkı sigara böreği sarar gibi içine peyniri koyarak sarıyoruz. Yağlanmış tepsiye dizdiğimiz poğaçalarımızı 20 dk kadar mayalanmaya bıraktıktan sonra yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

11 Ağustos 2008 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI PATLICAN



Yaz sıcaklarında tüketebileceğimiz hafif lezzetlerden biri. Genelde patlıcanı kızartılmış biçimde yemeklerle bütünleştiririz fakat zeytinyağlı çeşidinde böyle bir uyguluma yok. Bu nedenle oldukça hafif oluyor. Bazen bir hafta boyunca sadece zeytinyağlı veya sadece sebze yemeği yapıyorum. Sebze yemeklerinin hiçbirine de et koymuyorum. Bir nevi detoks oluyor bizim için :))) zaman zaman vücudun meyve ve sebze ile dinlendirilmesi ve arındırılması gerektiğini düşünüyorum. Sizler de deneyin inanın çok rahatlayacaksınız. Bu arada tarife geçmeden önce facebookta kurmuş olduğum yemekçi blogspotçular grubuna eğer facebookta kayıtlı üyeyseniz sizlerde katılın. Blogspot ailesinin gücünü orada da gösterelim :)






Malzemeler;

3 büyük boy patlıcan

3 orta boy domates

5 diş sarımsak

1 adet soğan

3 adet kesme şeker

1 tatlı kaşığı tuz

maydonoz

Yarım çay bardağı halis zeytinyağı



Yapılışı;

Patlıcanları alacalı soyup küp küp doğradıktan sonra yıkayıp tuzlu suda 10 dk kadar bekletiyoruz . Tencerenin içine soğanı, kabuklarını soyduğumuz domatesleri, ister minik minik doğradığınız veya bütün olarak koyduğunuz sarımsakları, patlıcanları, kesme şekeri ve tuzu güzelce harmanlayıp, zeytinyağını da üzerine gezdirdikten sonra hiç su koymadan pişmeye bırakıyoruz. Pişerken arada bir kontrol edelim eğer suyu az gelmişse bir miktar sıcak su ilavesi yapabiliriz. Yemeğimiz piştikten sonrada borcama alıp soğuduktan sonra üzerini maydonozla süsleyip soğuk servise sunalım.


Afiyet Bal Şeker Olsun...

10 Ağustos 2008 Pazar

LİMONLU SERİN TATLI


Aslında bu tatlıyı yazlık lezzetler etkinliği için yapmayı düşünüyordum. Sıcaklardan ve ağırlaşmamdan ötürü bugün yarın derken baktım ki zamanını kaçırmışım. Bu tatlıyı yaparken tek sorun çok bulaşık çıkması :(( yapacağınız tüm karışımları ayrı kaplarda yapmanız gerekiyor ki kokuları önceden birbirine karışmasın. Sonuç muhteşem olduğundan aslında zahmetine fazlasıyla değiyor. Gerçekten tam yazlık bir lezzet. İçindeki limon aroması tam ferahlatıcı bir lezzet katıyor tatlımıza . Sıcaklarda dondurma eşliğinde yiyebileceğiniz muhteşem bir alternatif...

Malzemeler;
1 paket pötibör bisküvi
1 çorba kaşığı margarin
3 yumurta sarısı
3 su bardağı su
4 çorba kaşığı buğday nişastası
1 su bardağı süt
2 adet limonun suyu ve kabuğu
15 çorba kaşığı toz şeker
1 paket vanilya

Yapılışı;
Öncelikle margarini bir tencere içinde eritiyoruz. Erittikten sonra 3 su bardağı suyu ekleyip hafif kaynamaya bırakıyoruz. Ayrı bir kapta 1 su bardağı süt ve 4 çorba kaşığı buğday nişastasını güzelce çırpıyoruz. Yine ayrı bir kapta 2 adet limonun suyunu ve rendelenmiş kabuğunu ve 15 çorba kaşığı şekeri iyice çırptıktan sonra kaynamakta olan margarinli suya öncelikle nişastalı sütlü karışımı ekleyip 1-2 dk karıştırarak pişiriyoruz. Ardından limonlu şekerli karışımı da ekleyip karışım ısındığında 3 adet yumurta sarısını çırparak ekledikten sonra sürekli karıştırarak bir muhallebi elde ediyoruz. Nişasta ve yumurtanın kokusu çıkana kadar pişirelim. Dikdörtgen bir borcamı hafif ıslattıktan sonra bir sıra bisküvi bir sıra muhallebi olmak üzere üst üste sıralıyoruz. En sonunda da antep fıstığı veya hindistan cevizi ile süsleyip soğuk servise sunuyoruz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

5 Ağustos 2008 Salı

BAZLAMA



Bu tarifi çok beğeniyorum. Aranızda hamur işlerine düşkün olan varsa muhteşem bir alternif. Denemenizi tavsiye ederim arkadaşlar...


Malzemeler;

1 paket yaş maya (instant yani kuru maya da tercih edebilirsiniz)
arzu ettiğiniz kadar tuz
Arzu ettiğiniz miktarda su
ve aldığı kadar un

Yapılışı;
Önce ılık suyun içinde mayayı eritiyoruz tuz ve aldığı kadar unu da ekleyip iyice yoğuruyoruz. Hamurun ele yapışması gerekiyor. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar kopararak unlanmış zemine hamuru elimizle hafif yayıp yağsız teflon tavada arkalı önlü pişiriyoruz. Piştikten sonra üzerine tereyağ koyup afiyetle yiyoruz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

30 Ağustos 2008 Cumartesi

ZAFER BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN VE PEYNİRLİ PİDE

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 01:43 15 yorum

Bu sabah uyku ile uyanıklık arasındaki bir anda gözümün önünden bu pidecikler uçuşuverdi. Kalkıp yapmakta hiç tereddüt etmedim. Hamileliğimin sonlarına doğru bu tür şeylere aş ereceğimi zannetmezdim. Allahtan sonlarına doğru canım istiyor. Şu ana kadar 14 kilo almışım. Doktoruma gittiğimde 3 haftada sadece 100 gr aldığımı gördük. Sıcaklardan bişey yemek istemiyorum. Meyve, su bol bol yoğurt ve ayran istiyor canım. Bakalım sonuna kadar kaç kiloyla bitireceğim hamileliğimi. Gelelim tarifimize sabah kahvaltısı için hazırlayabileceğiniz muhteşem bir pide. Hani pastanelerde mini pizzaların büyük halde olanları varya ondan işte. Canım peynirli istedi. Siz istediğiniz gibi yapabilirsiniz.

Malzemeler;
1 yemek kaşığı kurumaya
2 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 çay bardağından biraz daha az sıvıyağ
Ilık su ve aldığı kadar un

Üzeri İçin;
Peynir
Domates
Sivri biber
Yumurta sarısı

Yapılışı;
Öncelikle ılık suyun içinde mayayı eritelim. Şeker, tuz, sıvıyağ, yoğurt ve aldığı kadar unu ekleyip yumuşacık bir hamur elde edip 20 dk kadar mayalanmaya bırakalım. Yağlanmış tepsiye mandalina büyülüğünde parçalar kopararak ortası havuz biçiminde şekil verdiğimiz bir daire oluşturalım. Ortasına peynir, domates ve sivri biberi koyarak yanlarına yumurta sarısı sürdükten sonra önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirelim. Ilık servise sunalım.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

25 Ağustos 2008 Pazartesi

BADEM TATLISI

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 05:21 15 yorum
Ramazan artık yaklaşıyor. Mutlaka sofralarda tatlı istenir. Gerçi bu ramazan biraz sıcaklara denk geldi ama yine de sofralarda çeşitlilik mutlaka aranacak. Bende sizlere tatlı için bir seçenek sunmak istedim. Bu tatlıyı çok severim. Yapımı da oldukça kolay. Yapanlara kolay gelsin yiyenlere Afiyet Bal Şeker Olsun...

Malzemeler;
2,5 su bardağı un
100 gr pudra şekeri
2 yumurta
1 yumurta sarısı da ayrıca üzerine sürülecek
1 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı limon suyu
1 su bardağı toz badem
125 gr tereyağı
Bir tutam tuz

Şerbet;
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
1 kaşığı limon suyu

Yapılışı;
Oda sıcaklığındaki teryağını ve pudra şekerini elimizle karıştırarak krema haline getirelim. Sırasıyla hamur malzemelerinin hepsini birleştirelim. Yumuşak bir hamur elde etmemiz gerekiyor. Yağlanmış tepsiye yuvarlak şekiller vererek dizdikten sonra bir yumurtanın sarısını üzerlerine sürüp çatalla çizelim. 180 derecelik fırında pişirdikten sonra. Diğer tarafta kaynatıp soğuttuğumuz şerbeti fırından çıkan tatlımızın üzerine döküp çekmesini bekledikten sonra afiyetle yiyelim.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

22 Ağustos 2008 Cuma

BEBEK ŞEKERLERİMİZ...

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 05:27 3 yorum
Arkadaşlar merhabalar...Bebeğimizin doğmasına az bir vakit kaldığı için annemle birlikte harıl harıl hazırlıkları yapmaya devam ediyoruz. Daha doğrusu annem yapıyor bende halim oldukça yardımcı olmaya çalışıyorum. Şekerleri ve malzemeleri Eminönüdeki bebek şekeri malzemeleri satan shoplardan aldık. Aslında maliyet açısından çok fazla fark etmiyor ama sizlerde kendiniz birşeyler ortaya çıkarmak isterseniz buralardan yardım alabilirsiniz. Bu arada lohusa şerbetini de yine Sirkecideki Ali Muhiddin Hacı Bekir den aldım. Şerbeti kaynatırken içine ekstra olarak şeker ve karanfil koymanıza gerek yok. Muhteviyatında hepsi mevcut. Aranızda bu tür telaşları olanlar varsa belki yardımcı olurum diye yazmak istedim. Bu arada bebişle ilgili annemin yaptıklarını karmaguzellik adresine tıklayarak bakabilirsiniz. Sevgiler...

18 Ağustos 2008 Pazartesi

FACEBOOK VE KAHVELİ KARAMELLİ KEK

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 06:37 18 yorum

Arkadaşlar yanıyorummmmmmmmmmm çok sıcak nefes almak bu kadar mı zor gelir insana. Şıpır şıpır terlemek ne demek bu sene anladım. Sürekli suyun altında olmaktan yakında epidermis tabakam çıkacak ortaya :) Hamileliğim de gerçekten en zor aylar en sıcak aylara denk geldi. Allah hepimizin yardımcısı olsun... Bu kek tarifini çok beğeniyorum. Kek ten ziyade pasta gibi hafif ıslak oluşu keki pasta havasına büründürüyor. Misafirlerinize sunabileceğiniz hoş bir alternatif olarak düşündüm. Ayrıca bir konuya daha değinmek istiyorum. Bilmeyenleriniz de mutlaka aramızda vardır. Facebookta Yemekçi Blogspotçular isimli bir grup kurdum. Katılmak isteyenleri mutlaka bekliyorum. Bu genel bir grup adı. Blogcu olan arkadaşları da bekliyorum. Ayrıca bu gruba dahil olan arkadaşlarda linklerini vererek her gün eklediği tarifleri de buradan haberdar etmeleri mümkün. Böylece facebook üzerindende birbirimizin yeni tariflerinden haberdar olabiliriz. Gelelim güzeller güzeli kekimizeeeeeeeeee.........

Kek İçin;
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından iki parmak az sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı nescafe
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Üzerindeki Beyaz Sos İçin
3 su bardağı süt
1 yumurta
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya

Karamel için;
2 çay bardağı şeker

Yapılışı;
Öncelikle şekeri yumurta ile iyice çırpıp krema haline getiriyoruz. Ardından tüm kek malzemelerini karıştırıp akışkan bir hale gelinceye kadar iyice çırpıp yağlanmış kek kalıbına döküyoruz. Önceden ısıtılmış olan 180 derecelik fırında pişirip ılınmak üzere bir yere alıyoruz. Diğer tarafta tencereye beyaz sos için olan tüm malzemeleri koyup sürekli karıştırarak bir muhallebi hazırlıyoruz. Un kokusu gidene kadar pişirdikten sonra sos sıcakken ılınmış olan kekin üzerine bu sosu döküyoruz. Yine teflon tavaya iki bardak toz şekeri döküp tahta kaşıkla karıştırarak şekerin karamelize olmasını sağlıyoruz. Şekere sakın eliniz deymesin hemen yanarsınız benden söylemesi :))) Şeker iyice eriyip kahverengi bir renk alınca soslu kekin üzerine kaşık yardımıyla döküp donmasını bekliyoruz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

14 Ağustos 2008 Perşembe

KATMER POĞAÇA

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 06:51 12 yorum


Katmer poğaça tarifini sevgili Aybike de görüp hemen denedim. Kendisine paylaşımından dolayı teşekkür ederim. Ben ben biraz değişikliklikler yaptım böyle de sonuç çok güzel oldu. Yapmak isteyenler hemen denesinler pazar kahvaltılarınızın vazgeçilmezleri arasına hemen alacaksınız...

Malzemeler;
1 yemek kaşığı kuru maya
1 su bardağından biraz daha az yoğurt
1 yumurtanın akı içine sarısı üzerine sürülecek
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çay kaşığı şeker
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı mahlep
Aldığı kadar un

Yapılışı;
Öncelikle ılık suda mayayı eritip yumurtanın sarısı hariç aldığı kadar un ile birlikte yumuşak bir hamur elde edip, hamur mayalanmadan sekiz eşit parçaya bölüyoruz. Böldüğümüz her parçayı servis tabağı büyüklüğünde açıyoruz. Her parçanın arasını zeyinyağıyla yağlayıp üst üste diziyoruz en üstteki daire yağlanmamalı. Tek bir daire elimizde olmuş oluyor. 8 parçadan oluşan tek dairemizi oklava yardımıyla büyük bir yufka dairesi genişliğinde açıyoruz. Tıpkı sigara böreği sarar gibi içine peyniri koyarak sarıyoruz. Yağlanmış tepsiye dizdiğimiz poğaçalarımızı 20 dk kadar mayalanmaya bıraktıktan sonra yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

11 Ağustos 2008 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI PATLICAN

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 23:33 13 yorum


Yaz sıcaklarında tüketebileceğimiz hafif lezzetlerden biri. Genelde patlıcanı kızartılmış biçimde yemeklerle bütünleştiririz fakat zeytinyağlı çeşidinde böyle bir uyguluma yok. Bu nedenle oldukça hafif oluyor. Bazen bir hafta boyunca sadece zeytinyağlı veya sadece sebze yemeği yapıyorum. Sebze yemeklerinin hiçbirine de et koymuyorum. Bir nevi detoks oluyor bizim için :))) zaman zaman vücudun meyve ve sebze ile dinlendirilmesi ve arındırılması gerektiğini düşünüyorum. Sizler de deneyin inanın çok rahatlayacaksınız. Bu arada tarife geçmeden önce facebookta kurmuş olduğum yemekçi blogspotçular grubuna eğer facebookta kayıtlı üyeyseniz sizlerde katılın. Blogspot ailesinin gücünü orada da gösterelim :)






Malzemeler;

3 büyük boy patlıcan

3 orta boy domates

5 diş sarımsak

1 adet soğan

3 adet kesme şeker

1 tatlı kaşığı tuz

maydonoz

Yarım çay bardağı halis zeytinyağı



Yapılışı;

Patlıcanları alacalı soyup küp küp doğradıktan sonra yıkayıp tuzlu suda 10 dk kadar bekletiyoruz . Tencerenin içine soğanı, kabuklarını soyduğumuz domatesleri, ister minik minik doğradığınız veya bütün olarak koyduğunuz sarımsakları, patlıcanları, kesme şekeri ve tuzu güzelce harmanlayıp, zeytinyağını da üzerine gezdirdikten sonra hiç su koymadan pişmeye bırakıyoruz. Pişerken arada bir kontrol edelim eğer suyu az gelmişse bir miktar sıcak su ilavesi yapabiliriz. Yemeğimiz piştikten sonrada borcama alıp soğuduktan sonra üzerini maydonozla süsleyip soğuk servise sunalım.


Afiyet Bal Şeker Olsun...

10 Ağustos 2008 Pazar

LİMONLU SERİN TATLI

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 01:14 11 yorum

Aslında bu tatlıyı yazlık lezzetler etkinliği için yapmayı düşünüyordum. Sıcaklardan ve ağırlaşmamdan ötürü bugün yarın derken baktım ki zamanını kaçırmışım. Bu tatlıyı yaparken tek sorun çok bulaşık çıkması :(( yapacağınız tüm karışımları ayrı kaplarda yapmanız gerekiyor ki kokuları önceden birbirine karışmasın. Sonuç muhteşem olduğundan aslında zahmetine fazlasıyla değiyor. Gerçekten tam yazlık bir lezzet. İçindeki limon aroması tam ferahlatıcı bir lezzet katıyor tatlımıza . Sıcaklarda dondurma eşliğinde yiyebileceğiniz muhteşem bir alternatif...

Malzemeler;
1 paket pötibör bisküvi
1 çorba kaşığı margarin
3 yumurta sarısı
3 su bardağı su
4 çorba kaşığı buğday nişastası
1 su bardağı süt
2 adet limonun suyu ve kabuğu
15 çorba kaşığı toz şeker
1 paket vanilya

Yapılışı;
Öncelikle margarini bir tencere içinde eritiyoruz. Erittikten sonra 3 su bardağı suyu ekleyip hafif kaynamaya bırakıyoruz. Ayrı bir kapta 1 su bardağı süt ve 4 çorba kaşığı buğday nişastasını güzelce çırpıyoruz. Yine ayrı bir kapta 2 adet limonun suyunu ve rendelenmiş kabuğunu ve 15 çorba kaşığı şekeri iyice çırptıktan sonra kaynamakta olan margarinli suya öncelikle nişastalı sütlü karışımı ekleyip 1-2 dk karıştırarak pişiriyoruz. Ardından limonlu şekerli karışımı da ekleyip karışım ısındığında 3 adet yumurta sarısını çırparak ekledikten sonra sürekli karıştırarak bir muhallebi elde ediyoruz. Nişasta ve yumurtanın kokusu çıkana kadar pişirelim. Dikdörtgen bir borcamı hafif ıslattıktan sonra bir sıra bisküvi bir sıra muhallebi olmak üzere üst üste sıralıyoruz. En sonunda da antep fıstığı veya hindistan cevizi ile süsleyip soğuk servise sunuyoruz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

5 Ağustos 2008 Salı

BAZLAMA

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 02:24 16 yorum


Bu tarifi çok beğeniyorum. Aranızda hamur işlerine düşkün olan varsa muhteşem bir alternif. Denemenizi tavsiye ederim arkadaşlar...


Malzemeler;

1 paket yaş maya (instant yani kuru maya da tercih edebilirsiniz)
arzu ettiğiniz kadar tuz
Arzu ettiğiniz miktarda su
ve aldığı kadar un

Yapılışı;
Önce ılık suyun içinde mayayı eritiyoruz tuz ve aldığı kadar unu da ekleyip iyice yoğuruyoruz. Hamurun ele yapışması gerekiyor. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar kopararak unlanmış zemine hamuru elimizle hafif yayıp yağsız teflon tavada arkalı önlü pişiriyoruz. Piştikten sonra üzerine tereyağ koyup afiyetle yiyoruz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...