29 Ocak 2008 Salı

DUA EDİN ARKADAŞLARIM :(

Arkadaşlar babam yakın zamanda aort damarından ciddi bir ameliyat geçirecek. O nedenle uzun bi süre sizlerle görüşemeyeceğim. Bu yüzden çok endişeli ve çok üzgünüz. Hepinizden dualarınızı bekliyorum. Allah yardımcımız olur inşallah....

26 Ocak 2008 Cumartesi

ÇİÇEK KANEPE :)


Geçen gün kanepe şekilleri ararken pastaci burcu da gördüğüm kanepeleri uygulayayım dedim. Görüntüsüne biz bittik. Misafirleriniz geldiğinde önden açlık bastırabilecek lokmalıklar hazırlayabilirsiniz. Sunumu çok zengin ve şık oluyor bence mutlaka deneyin. Paylaşımından dolayı Burcu ya teşekkür ederim. Hazırlanışı ise şu şekilde.
Malzemeler;
Kişi sayısına göre ekmek dilimlerini ayarlayabilirsiniz. (Kepekli veya normal biçimde tost ekmeği)
Zeytin ezmesi
Krem peynir veya eritme light beyaz peynir
Salam
Yeşil zeytin turşusu ve mısır
Yapılışı;
Öncelikle ekmekleri ve salamları bir kalıp yardımıyla şekillendilerim. (Kurabiye kalıplarını kullanabilirsiniz. Bende burcudaki gibi çiçek kalıbı kullandım. Çiçek şeklinde kestiğimiz ekmeklerin üzerine önce peynir sonra zeytin ezmesi sürüp üzerine yine çiçek şeklinde kesmiş olduğumuz salamları yerleştirip bir kürdan yardımıyla önce bir tanecik mısır ve yeşil zeytin turşusuyla süslüyoruz. Sonrada hepsini silip süpürüyoruz. ;)
Afiyet Bal Şeker Olsun...

25 Ocak 2008 Cuma

KAYISILI VE KURUÜZÜMLÜ İRMİK TATLISI


Bu tatlıyı çok severim. Yazın yapıldığında dondurmanın yanında çok şık oluyor. Bu aylar da kuru meyvelerden veya taze meyvelerden de yapabilirsiniz. Geçen gün sevgili arkadaşım misss (Zerri'nin) sayfasında gördüm gözüm karardı :) Onun ki biraz daha farklı. Ellerine sağlık çok güzel yapmış sevgili Zero :) Bende biraz daha farklı bir sunum ve tarifle tekrar sizlerle paylaşmak istiyorum. İşte tarifi...

Malzemeler;
10 yemek kaşığı şeker
9 yemek kaşığı irmik
1 kilo süt
10-12 adet küp küp doğranmış kuru kayısı
1 çay bardağı kuru üzüm
1 limonun kabuğu
Üzeri içinse fındık

Yapılışı;
Süt, irmik,şeker, kayısı, kuru üzüm ve limon kabuğu rendesini bir tencerenin içinde güzelce karıştırıp pişmeye bırakalım. Ara ara karıştırıp dibine tutmasını engelleyelim. Piştikten sonra hafif ıslatılmış bir kalıba karışımı döküp dolapta soğumasını bekledikten sonra ters çevirip istediğimiz şekilde süsleyebiliriz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

21 Ocak 2008 Pazartesi

FALAFEL


Merhabalar...
Geçen gün misafirlerim geldiğinde yapmıştım bu köfteyi. Yiyen herkes çok beğendi. Tabi ev ahalisi de :) Bir çeşit köfte sayılır. İçeriğindeki ana madde nohut. Lübnan mutfağının bilinen yiyeceklerinden. Bol yağda kızarttığınızda asla yağ çekmiyor. Cips gibi yiyebilirsiniz. Mutlaka deneyin pişman olmayacaksınız.

Malzemeler;
1 su bardağından biraz daha fazla haşlanmış ve kabukları çıkarılmış nohut
2 tane soğan
3 diş sarımsak
Yarım demet maydonoz
1 çay kaşığı tepeleme kimyon ve pul biber
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
7 yemek kaşığı un
kızartmak için sıvıyağ
tuz

Yapılışı;
Haşlanmış ve zarları çıkarılmış olan nohutu rondoda püre haline getirelim. Arkasından soğanı ve sarımsağı da ekleyip rondoyu tekrar çalıştıralım. Maydonoz da incecik kıyıp diğer kalan bütün malzemeleri de (kızartmak için ayırdığımız yağ hariç) ekleyip hamur haline getirelim. Hamur mutlaka elimize yapışır elimizi hafif yağlar veya ıslatırsanız daha kolay şekil verebilirsiniz. Bol yağda kızartıp sıcak servise sunalım. Özellikle köfteleri güzel kızartmanız gerekir yoksa içi pişmeyebiliyor.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

19 Ocak 2008 Cumartesi

ÜÇ RENKLİ SALATA


Canlarım herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum. Benim için yazmış olduğunuz o güzel yorumlar içinde ayrıca hepinize teker teker teşekkür ederim. Hepinizi gerçekten çok seviyorum. Görmemiş olsamda hepinizin kalbimde ayrı bir yeri var buna emin olun. Bu arada bugün bende aile toplantısı vardı. Daha önce yayınlamış ve denemiş olduğum tarifler mönü de yer aldığı için bu salatayı sizlerle paylaşmak istedim. Eşimin ablası olan sevgili Hülya ablama da yardımlarından dolayı teşekkür ederim... Mucuk sana Hülya Ablacım... :))) Bu kadar aile seromanisin'den sonra isterseniz tarife geçeyim :)

Malzemeler;
4 adet haşlanmış patates
2 adet havuç
2 adet kırmızı havuç
4-5 adet kornişon turşu
Yarım demet dereotu
1 baş sarımsak
3-4 yemek kaşığı mayonez isterseniz oranı arttırabilirsiniz

Yapılışı;
Öncelikle haşlanmış patateslerimizi bir ezici yardımıyla iyice ezelim. İçine 3-4 yemek kaşığı mayonez, küp küp doğranmış kornişon turşusu ve ince kıyılmış olan dereotunu da ekleyip tuzla tatlandırarak bir kenara alalım. Bir diğer tarafta normal havucu rendeleyip yine içine 2-3 diş sarımsak rendeleyip birazda tuz ekleyerek tavada hafif öldürdükten sonra onu da kenara alalım. Son olarakta kırmızı havucu (daha doğrusu koyu bordo renkte oluyor. Ayrıca mor lahanaya benzediği için yiyenler karıştırabiliyor. Vitamin değeri zengin olan bir havuç türü kullanmanızı tavsiye ederim.) Nerde kalmıştık evetttt kırmızı havucu da yine rendeleyip sarımsak ve biraz tuzla tavada çok az öldürdükten sonra altını kapatalım. Ben baton kek kalıbı kullandım. Siz nasıl kullanmak isterseniz o tür kalıbı kullanabilirsiniz. Baton kek kalıbı'nın içine streç filmi yayalım. Sırasıyla önce kırmızı havucu yayıp hafif bastıralım. Daha sonra normal havucu üstüne kapatalım. Son olarakta patates püresiyle de tamamen üstün kapladıktan sonra kalıbı yayvan bir tabağa ters çevirip salatayı streç film'den ayıralım. İstediğiniz biçimde süsleyebilirsiniz. Ben yeşil zeytin ve mısırla süslemeyi tercih ettim.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

18 Ocak 2008 Cuma

HALA İNSAN OLMAYI ÖĞRENEMEDİK ONA ÜZÜLÜYORUM

Arkadaşlar Merhabalar...

Biraz önce kendini bilmez biri tarafından sitemin berbet çok iğrençççççççççç olduğunu öğrendim. Bu arkadaşın ismi Laleymiş. Lale'cim öncelikle berbettt değil berbattır onun adı bilgin olsun :)))) yorum yazacağım diye heyecandan ne yazacağını şaşırmışsın be güzelim :)))) Beni eleştireceğine öncelikle Türkçeni düzeltmeni tavsiye ediyorum sana. Ayrıca bu tür kötü yorumlar yazan arkadaşların bizim gibi bilinen siteleri yermelerini çok normal karşılıyorum. Kıskançlıktır bunun adı bence üretememektir... Yazık ne diyeyim sana. Keşke daha yürekli olsan da bana varsa bloğunun (tabi o bloğu düzenleme kapasiten olduğunu pek düşünmüyorum :)) adını verseydin oradan görüşseydik seninle. Öyle uzaktan uzağa laf atmakla olmaz bu işler. Bunu senin almış olduğun görgüye veriyorum yazık arkadaşım sana. Keşke biraz daha üretken olsaydın bu kötü marifetlerini daha güzel şeyler için kullanabilseydin :))) iyi ve aklı başında bir insan olmakta meziyettir ve o meziyet her insanda malesef olmuyor. Sende de bu eksiklik hat safhada anlaşılan. En kısa zamanda bir Dr'dan yardım almanı tavsiye ediyorum sana yoksa durumun vahim görünüyor hasetlikten çatlayabilirsin mazallah :))))

17 Ocak 2008 Perşembe

PORTAKALLI MİNİK HAYVANCIKLAR





Geçen gün eşimin bana süpriz olarak almış olduğu minik hayvancıklardan oluşan kurabiye kalıplarıyla yaptığım portakal aromalı kurabiyeleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Kurabiye kalıplarını gördüğümde çocuk olsam bu kadar sevinirdim ancak. Piştikten sonra da o kadar güzel oluyorlar ki seyretmeye ben doyamadım. Ben böyleysem çocukların nasıl tepki vereceğini çok merak ediyorum . İki türlü sunum oluşturdum. Birincisi çubuklara geçirilmiş şekliyle, ikincisi ise normal biçimde. Siz nasıl isterseniz o şekilde yapabilirsiniz.
Not olarak ta birşey eklemek istiyorum. Anaokullarına veya özel doğumgünleri için kurabiye ve pasta sipariş etmek isterseniz de http://mutfaktayim10@hotmail.com dan bana ulaşabilirsiniz.


Malzemeler;


125 gr terayağı

1 yumurta

1 su bardağı pudra şekeri

1 adet portakalın kabuğu

Aldığı kadar un


Yapılışı;


Bütün malzemeyi birbirine karıştırıp güzelce yoğuralım. Daha sonra mutlaka yarım saat kadar dinlendirelim. Yarım cm kalınlığında açıp kalıplarla şekillendirerek yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde üzeri pembeleşmeden pişirip soğumaya bırakalım. Fırından çıkardağınızda hamur yumuşak olabilir. Soğudukça kurabiyeler formunu bulacaktır.


Afiyet Bal Şeker Olsun...







15 Ocak 2008 Salı

TUZLU KURABİYE PORSELEN DEMLİK #10 VE SOBE


Eveetttt yeni adresime sonunda taşındım bir kaç eksiğim var onları da vakit buldukça tamamlayacağım. Bu adresimi bilmiyenler blogcu adresimden buraya yönlenebilir. Henüz tam olarak blogspota alışamadım. Sistem olarak çok kolay bir yapısı var ama burası blogcuya göre daha sakin bir ortammış gibi geliyo nedense bana :))) Neyse bakalım zaman neyi gösterecek. Bu kurabiyeyi çok severim. Uzun süre kurabiye kutunuzda saklayabilirsiniz. Tazeliğinden kolay kolay birşey kaybetmiyor. Pişerken içindeki mahlep kokusuysa evi misler gibi sarıyor. Bu arada porselen demlik fırtınası devam ediyor davetinden dolayı womentuana ya teşekkür ederim. Son olarakta sevgili arkadaşım semra beni sobelemiş. Hayatın bana öğrettiği 3 şeyin ne olduğunu sormuş. Hayat bana malesef insanların gerçek samimiyette olmadığını öğretti. Ailedenbaşka kimsenin gerçek dost ve dinleyici olmadığını ve aslında gerçek huzurun insanın kendi kalbinin derinliklerinde saklı olduğunu öğretti. Yetmez mi?? ;))
Bende sobe olayına katkıda bulunarak sevgili, http://lezzetmutfagi.blogcu.com/ http://eyvahyemekyandiocakbatti.blogspot.com/ veeee http://sefertasi.blogcu.com/ arkadaşlarımı sobeliyorum herkese kolay gele...
Malzemeler;
1 paket oda sıcaklığında margarin
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı sirke
3 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep, çörek otu veya susam
Üzeri için 2 adet yumurta sarısı
Aldığı kadar un. Kulak memesi kıvamında bir hamur olması gerekiyor.
Yapılışı;
Üzeri için süreceğimiz yumurtalar hariç bütün malzemeyi karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş fırıntepsisine kalıp yardımıyla şekil vererek dizelim. Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susamla süsleyip önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirelim.
Afiyet Bal Şeker Olsun...

11 Ocak 2008 Cuma

FIRINLANMIŞ RAVİOLİ Ye #30 DÜNYA MUTFAKLARI



Geçenlerde yapmıştım yaptıktan sonra fırınladım ki akşama kadar birbirine yapışmasın. Tam olarak pişmiş halini yayınlayamadım. Akşam çekilen fotoğrafları beğenmiyorum böyle idare edeceğiz artık :) İtalyanların bir çeşit mantısı diyebiliriz. Özelliği büyük parçalar halinde olması ve dolgu malzemesi (iç malzeme)olarak ıspanak gibi çeşitli sebzelerden oluşması. Peynirli bile yapabilirsiniz. Hatta ve hatta deniz mahsülleriyle bile yapılıyor. Ben yine de kıymalı dan vazgeçemedim. Siz isteğiniz iç malzemeyi kullanabilirsiniz. Ayrıca sarımsaklı yoğurtlu yenmiyor domates sosu ve fesleğenle süslerseniz müthiş olur. Tabi bu bir zorunluluk değil. Ama ravioli yemek istiyorsanız domates sosu, fesleğen ve üzerine kaşar rendelerseniz ancak o zaman tadına varabilirsiniz. Bu arada tarifi yayınladıktan sonra sayfalarda gezerken Dünya Mutfakları Etkinliğini'nin sahibi tubaninpenceresinden görünce katılayım dedim biraz erken oldu ama yapmışken benim de çorbada tuzum olsun istedim :))) İşte tarifi...

Malzemeler; (2 kişilik)
2 su bardağı un
2 yumurta
4 yemek kaşığı ılık su
tuz

İç malzeme;
150 gr kıyma
1 büyük soğan
karabiber, tuz

Sos;
2 domates
Arzuya göre fesleğen
Kaşar peyniri

Yapılışı;
Unu temiz bir zemine döküp ortasını açıp yumurta tuz ve suyu koyup yavaş yavaş yoğuralım. Yoğurması biraz zor olabilir çünkü sert bir hamur oluyor. Hamurun sertliğinden dolayı içine su ilave etmeyin. Tam olarak yoğurduktan sonra 40 dk kadar hamuru dinlendirelim. Dinlendirdikten sonra 6 parçaya bölüp oklava yardımıyla açalım. Açtığımız yufkalar kalın olmamalı. Yemek tabağı büyüklüğünde açılıyor en fazla. Hepsini açtıktan sonra yine yarım saat kadar yufkaları kurumaya bırakalım. Diğer tarafta soğanı rendeleyip kıymayla karıştırdıktan sonra karabiber ve tuzla tatlandıralım. Hafif kurumuş olan yufkayı yarım ay kısmına tatlı kaşığı yardımıyla bir kaç sıra aralıklarla kıymadan koyup aralarını suyla ıslatalım. Diğer kalan yarım kısmıda üzerine kapatalım (Yufka D şeklinde olacak) elimizle kıymalı kısımları belirginleştirdikten sonra rulet veya bıçakla kesip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde arkalı önlü fırınlayalım. İsteğiniz zaman bir miktar kaynar suyun içine atıp haşlayalım. Sos içinde domates ve fesleğini bir miktar yağda pişirdikten sonra üzerine döküp kaşar peyniri rendeleyerek servise sunabilirsiniz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

10 Ocak 2008 Perşembe

MEYVELİ ÇİKOLATALI SOSLU KREP SARMA

Geçenlerde bir tv kanalında görüp denediğim bir tatlı. Hem çok kolay hemde çok lezzetli oldu. Sadece krep yapılışı biraz el oyalıyor. Onun dışında çok kolay hadi birlikte nasıl yapıldığını okuyalım...

Malzemeler;
3 yumurta
1 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı toz şeker

İç Malzemesi;
1 paket krem şanti
1su bardağı süt
2 adet muz

Çikolata sosu;
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı şeker

Yapılışı;
Krep malzemelerinin hepsini karıştırıp boza kıvamına getirinceye kadar çırpalım. Yumurtaların büyüklüğüne göre oran herkeste biraz farkedebilir. Eğer sulu olursa biraz daha un ekleyebilirsiniz. Yağlanmış kızgın tavaya bir kepçe döküp arkalı önlü kreplerimizi pişirelim. Hepsi bittikten sonra soğumaya bırakalım. Diğer tarafta krem şantiyi paketteki tarife göre hazırlayıp muzları içine doğrayıp dolapta 15-20 dk kadar bekletelim. İyice katılaşan muzlu krem şantiden bir kaşık krebimizin içine koyarak kalın bir biçimde saralım. Tencereye çikolata sosu malzemelerinin hepsini katıp kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirelim ve kreplerimizin üzerine dökerek servise sunalım.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

4 Ocak 2008 Cuma

SAÇAKLI PASTANE AÇMASI PORSELEN DEMLİK 9#


Bugün izinliydim evde olunca mutfaktan çıkmıyorum. Yine bişeyler yapayım dedim ve saçaklı açma ortaya çıktı. Görünüm olarak çok iştah açıcı tadı da bir o kadar lezzetli oluyor. Pastanelerde birçoğumuz görmüşüzdür. Tadı zaten aynı oluyor. Bu arada porselen demlik çay saati etkinliği #9 devam ediyor. Davetinden dolayı edaca30 arkadaşıma teşekkür ederim.Gelelim tarifeeee...

Malzemeler;
1 tatlı kaşığı instant maya (kuru maya)
1 çay bardağı sıcak süt
1 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İç Malzemesi;
100 gr kadar beyaz peynir
2 yemek kaşığı süzme yoğurt veya krem peynir isterseniz içine biraz kaşar rendeleyebilirsiniz
Dışı içinse doğranmış maydonoz.

Yapılışı;
Mayayı, sıcak ve ılık sütü, şekeri, tuzu, yağı ve unu karıştırıp yumuşak bir hamur elde edip yarım saat kadar dinlenmeye bırakalım. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye ceviz büyüklüğünde hamurlar koparıp üzerine yumurta sarısı sürelim. Öncede ısıtılmış olan 180 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirip soğutalım. Diğer tarafta peynir, süzme yoğurt ya da süzme yoğurt yerine kaşar rendesi veya krem peyniri karıştırıp ortadan tam kesmediğimiz açmalarımızın içine sürüp dışarı taşıralım taşan peynirli karışımı maydonoza batırıp servise sunalım.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

29 Ocak 2008 Salı

DUA EDİN ARKADAŞLARIM :(

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 07:51 16 yorum
Arkadaşlar babam yakın zamanda aort damarından ciddi bir ameliyat geçirecek. O nedenle uzun bi süre sizlerle görüşemeyeceğim. Bu yüzden çok endişeli ve çok üzgünüz. Hepinizden dualarınızı bekliyorum. Allah yardımcımız olur inşallah....

26 Ocak 2008 Cumartesi

ÇİÇEK KANEPE :)

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 23:56 20 yorum

Geçen gün kanepe şekilleri ararken pastaci burcu da gördüğüm kanepeleri uygulayayım dedim. Görüntüsüne biz bittik. Misafirleriniz geldiğinde önden açlık bastırabilecek lokmalıklar hazırlayabilirsiniz. Sunumu çok zengin ve şık oluyor bence mutlaka deneyin. Paylaşımından dolayı Burcu ya teşekkür ederim. Hazırlanışı ise şu şekilde.
Malzemeler;
Kişi sayısına göre ekmek dilimlerini ayarlayabilirsiniz. (Kepekli veya normal biçimde tost ekmeği)
Zeytin ezmesi
Krem peynir veya eritme light beyaz peynir
Salam
Yeşil zeytin turşusu ve mısır
Yapılışı;
Öncelikle ekmekleri ve salamları bir kalıp yardımıyla şekillendilerim. (Kurabiye kalıplarını kullanabilirsiniz. Bende burcudaki gibi çiçek kalıbı kullandım. Çiçek şeklinde kestiğimiz ekmeklerin üzerine önce peynir sonra zeytin ezmesi sürüp üzerine yine çiçek şeklinde kesmiş olduğumuz salamları yerleştirip bir kürdan yardımıyla önce bir tanecik mısır ve yeşil zeytin turşusuyla süslüyoruz. Sonrada hepsini silip süpürüyoruz. ;)
Afiyet Bal Şeker Olsun...

25 Ocak 2008 Cuma

KAYISILI VE KURUÜZÜMLÜ İRMİK TATLISI

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 05:40 17 yorum

Bu tatlıyı çok severim. Yazın yapıldığında dondurmanın yanında çok şık oluyor. Bu aylar da kuru meyvelerden veya taze meyvelerden de yapabilirsiniz. Geçen gün sevgili arkadaşım misss (Zerri'nin) sayfasında gördüm gözüm karardı :) Onun ki biraz daha farklı. Ellerine sağlık çok güzel yapmış sevgili Zero :) Bende biraz daha farklı bir sunum ve tarifle tekrar sizlerle paylaşmak istiyorum. İşte tarifi...

Malzemeler;
10 yemek kaşığı şeker
9 yemek kaşığı irmik
1 kilo süt
10-12 adet küp küp doğranmış kuru kayısı
1 çay bardağı kuru üzüm
1 limonun kabuğu
Üzeri içinse fındık

Yapılışı;
Süt, irmik,şeker, kayısı, kuru üzüm ve limon kabuğu rendesini bir tencerenin içinde güzelce karıştırıp pişmeye bırakalım. Ara ara karıştırıp dibine tutmasını engelleyelim. Piştikten sonra hafif ıslatılmış bir kalıba karışımı döküp dolapta soğumasını bekledikten sonra ters çevirip istediğimiz şekilde süsleyebiliriz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

21 Ocak 2008 Pazartesi

FALAFEL

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 04:44 20 yorum

Merhabalar...
Geçen gün misafirlerim geldiğinde yapmıştım bu köfteyi. Yiyen herkes çok beğendi. Tabi ev ahalisi de :) Bir çeşit köfte sayılır. İçeriğindeki ana madde nohut. Lübnan mutfağının bilinen yiyeceklerinden. Bol yağda kızarttığınızda asla yağ çekmiyor. Cips gibi yiyebilirsiniz. Mutlaka deneyin pişman olmayacaksınız.

Malzemeler;
1 su bardağından biraz daha fazla haşlanmış ve kabukları çıkarılmış nohut
2 tane soğan
3 diş sarımsak
Yarım demet maydonoz
1 çay kaşığı tepeleme kimyon ve pul biber
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
7 yemek kaşığı un
kızartmak için sıvıyağ
tuz

Yapılışı;
Haşlanmış ve zarları çıkarılmış olan nohutu rondoda püre haline getirelim. Arkasından soğanı ve sarımsağı da ekleyip rondoyu tekrar çalıştıralım. Maydonoz da incecik kıyıp diğer kalan bütün malzemeleri de (kızartmak için ayırdığımız yağ hariç) ekleyip hamur haline getirelim. Hamur mutlaka elimize yapışır elimizi hafif yağlar veya ıslatırsanız daha kolay şekil verebilirsiniz. Bol yağda kızartıp sıcak servise sunalım. Özellikle köfteleri güzel kızartmanız gerekir yoksa içi pişmeyebiliyor.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

19 Ocak 2008 Cumartesi

ÜÇ RENKLİ SALATA

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 13:27 12 yorum

Canlarım herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum. Benim için yazmış olduğunuz o güzel yorumlar içinde ayrıca hepinize teker teker teşekkür ederim. Hepinizi gerçekten çok seviyorum. Görmemiş olsamda hepinizin kalbimde ayrı bir yeri var buna emin olun. Bu arada bugün bende aile toplantısı vardı. Daha önce yayınlamış ve denemiş olduğum tarifler mönü de yer aldığı için bu salatayı sizlerle paylaşmak istedim. Eşimin ablası olan sevgili Hülya ablama da yardımlarından dolayı teşekkür ederim... Mucuk sana Hülya Ablacım... :))) Bu kadar aile seromanisin'den sonra isterseniz tarife geçeyim :)

Malzemeler;
4 adet haşlanmış patates
2 adet havuç
2 adet kırmızı havuç
4-5 adet kornişon turşu
Yarım demet dereotu
1 baş sarımsak
3-4 yemek kaşığı mayonez isterseniz oranı arttırabilirsiniz

Yapılışı;
Öncelikle haşlanmış patateslerimizi bir ezici yardımıyla iyice ezelim. İçine 3-4 yemek kaşığı mayonez, küp küp doğranmış kornişon turşusu ve ince kıyılmış olan dereotunu da ekleyip tuzla tatlandırarak bir kenara alalım. Bir diğer tarafta normal havucu rendeleyip yine içine 2-3 diş sarımsak rendeleyip birazda tuz ekleyerek tavada hafif öldürdükten sonra onu da kenara alalım. Son olarakta kırmızı havucu (daha doğrusu koyu bordo renkte oluyor. Ayrıca mor lahanaya benzediği için yiyenler karıştırabiliyor. Vitamin değeri zengin olan bir havuç türü kullanmanızı tavsiye ederim.) Nerde kalmıştık evetttt kırmızı havucu da yine rendeleyip sarımsak ve biraz tuzla tavada çok az öldürdükten sonra altını kapatalım. Ben baton kek kalıbı kullandım. Siz nasıl kullanmak isterseniz o tür kalıbı kullanabilirsiniz. Baton kek kalıbı'nın içine streç filmi yayalım. Sırasıyla önce kırmızı havucu yayıp hafif bastıralım. Daha sonra normal havucu üstüne kapatalım. Son olarakta patates püresiyle de tamamen üstün kapladıktan sonra kalıbı yayvan bir tabağa ters çevirip salatayı streç film'den ayıralım. İstediğiniz biçimde süsleyebilirsiniz. Ben yeşil zeytin ve mısırla süslemeyi tercih ettim.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

18 Ocak 2008 Cuma

HALA İNSAN OLMAYI ÖĞRENEMEDİK ONA ÜZÜLÜYORUM

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 09:11 30 yorum
Arkadaşlar Merhabalar...

Biraz önce kendini bilmez biri tarafından sitemin berbet çok iğrençççççççççç olduğunu öğrendim. Bu arkadaşın ismi Laleymiş. Lale'cim öncelikle berbettt değil berbattır onun adı bilgin olsun :)))) yorum yazacağım diye heyecandan ne yazacağını şaşırmışsın be güzelim :)))) Beni eleştireceğine öncelikle Türkçeni düzeltmeni tavsiye ediyorum sana. Ayrıca bu tür kötü yorumlar yazan arkadaşların bizim gibi bilinen siteleri yermelerini çok normal karşılıyorum. Kıskançlıktır bunun adı bence üretememektir... Yazık ne diyeyim sana. Keşke daha yürekli olsan da bana varsa bloğunun (tabi o bloğu düzenleme kapasiten olduğunu pek düşünmüyorum :)) adını verseydin oradan görüşseydik seninle. Öyle uzaktan uzağa laf atmakla olmaz bu işler. Bunu senin almış olduğun görgüye veriyorum yazık arkadaşım sana. Keşke biraz daha üretken olsaydın bu kötü marifetlerini daha güzel şeyler için kullanabilseydin :))) iyi ve aklı başında bir insan olmakta meziyettir ve o meziyet her insanda malesef olmuyor. Sende de bu eksiklik hat safhada anlaşılan. En kısa zamanda bir Dr'dan yardım almanı tavsiye ediyorum sana yoksa durumun vahim görünüyor hasetlikten çatlayabilirsin mazallah :))))

17 Ocak 2008 Perşembe

PORTAKALLI MİNİK HAYVANCIKLAR

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 04:09 16 yorum




Geçen gün eşimin bana süpriz olarak almış olduğu minik hayvancıklardan oluşan kurabiye kalıplarıyla yaptığım portakal aromalı kurabiyeleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Kurabiye kalıplarını gördüğümde çocuk olsam bu kadar sevinirdim ancak. Piştikten sonra da o kadar güzel oluyorlar ki seyretmeye ben doyamadım. Ben böyleysem çocukların nasıl tepki vereceğini çok merak ediyorum . İki türlü sunum oluşturdum. Birincisi çubuklara geçirilmiş şekliyle, ikincisi ise normal biçimde. Siz nasıl isterseniz o şekilde yapabilirsiniz.
Not olarak ta birşey eklemek istiyorum. Anaokullarına veya özel doğumgünleri için kurabiye ve pasta sipariş etmek isterseniz de http://mutfaktayim10@hotmail.com dan bana ulaşabilirsiniz.


Malzemeler;


125 gr terayağı

1 yumurta

1 su bardağı pudra şekeri

1 adet portakalın kabuğu

Aldığı kadar un


Yapılışı;


Bütün malzemeyi birbirine karıştırıp güzelce yoğuralım. Daha sonra mutlaka yarım saat kadar dinlendirelim. Yarım cm kalınlığında açıp kalıplarla şekillendirerek yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde üzeri pembeleşmeden pişirip soğumaya bırakalım. Fırından çıkardağınızda hamur yumuşak olabilir. Soğudukça kurabiyeler formunu bulacaktır.


Afiyet Bal Şeker Olsun...







15 Ocak 2008 Salı

TUZLU KURABİYE PORSELEN DEMLİK #10 VE SOBE

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 04:38 26 yorum

Eveetttt yeni adresime sonunda taşındım bir kaç eksiğim var onları da vakit buldukça tamamlayacağım. Bu adresimi bilmiyenler blogcu adresimden buraya yönlenebilir. Henüz tam olarak blogspota alışamadım. Sistem olarak çok kolay bir yapısı var ama burası blogcuya göre daha sakin bir ortammış gibi geliyo nedense bana :))) Neyse bakalım zaman neyi gösterecek. Bu kurabiyeyi çok severim. Uzun süre kurabiye kutunuzda saklayabilirsiniz. Tazeliğinden kolay kolay birşey kaybetmiyor. Pişerken içindeki mahlep kokusuysa evi misler gibi sarıyor. Bu arada porselen demlik fırtınası devam ediyor davetinden dolayı womentuana ya teşekkür ederim. Son olarakta sevgili arkadaşım semra beni sobelemiş. Hayatın bana öğrettiği 3 şeyin ne olduğunu sormuş. Hayat bana malesef insanların gerçek samimiyette olmadığını öğretti. Ailedenbaşka kimsenin gerçek dost ve dinleyici olmadığını ve aslında gerçek huzurun insanın kendi kalbinin derinliklerinde saklı olduğunu öğretti. Yetmez mi?? ;))
Bende sobe olayına katkıda bulunarak sevgili, http://lezzetmutfagi.blogcu.com/ http://eyvahyemekyandiocakbatti.blogspot.com/ veeee http://sefertasi.blogcu.com/ arkadaşlarımı sobeliyorum herkese kolay gele...
Malzemeler;
1 paket oda sıcaklığında margarin
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı sirke
3 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep, çörek otu veya susam
Üzeri için 2 adet yumurta sarısı
Aldığı kadar un. Kulak memesi kıvamında bir hamur olması gerekiyor.
Yapılışı;
Üzeri için süreceğimiz yumurtalar hariç bütün malzemeyi karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş fırıntepsisine kalıp yardımıyla şekil vererek dizelim. Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susamla süsleyip önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirelim.
Afiyet Bal Şeker Olsun...

11 Ocak 2008 Cuma

FIRINLANMIŞ RAVİOLİ Ye #30 DÜNYA MUTFAKLARI

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 14:49 34 yorum


Geçenlerde yapmıştım yaptıktan sonra fırınladım ki akşama kadar birbirine yapışmasın. Tam olarak pişmiş halini yayınlayamadım. Akşam çekilen fotoğrafları beğenmiyorum böyle idare edeceğiz artık :) İtalyanların bir çeşit mantısı diyebiliriz. Özelliği büyük parçalar halinde olması ve dolgu malzemesi (iç malzeme)olarak ıspanak gibi çeşitli sebzelerden oluşması. Peynirli bile yapabilirsiniz. Hatta ve hatta deniz mahsülleriyle bile yapılıyor. Ben yine de kıymalı dan vazgeçemedim. Siz isteğiniz iç malzemeyi kullanabilirsiniz. Ayrıca sarımsaklı yoğurtlu yenmiyor domates sosu ve fesleğenle süslerseniz müthiş olur. Tabi bu bir zorunluluk değil. Ama ravioli yemek istiyorsanız domates sosu, fesleğen ve üzerine kaşar rendelerseniz ancak o zaman tadına varabilirsiniz. Bu arada tarifi yayınladıktan sonra sayfalarda gezerken Dünya Mutfakları Etkinliğini'nin sahibi tubaninpenceresinden görünce katılayım dedim biraz erken oldu ama yapmışken benim de çorbada tuzum olsun istedim :))) İşte tarifi...

Malzemeler; (2 kişilik)
2 su bardağı un
2 yumurta
4 yemek kaşığı ılık su
tuz

İç malzeme;
150 gr kıyma
1 büyük soğan
karabiber, tuz

Sos;
2 domates
Arzuya göre fesleğen
Kaşar peyniri

Yapılışı;
Unu temiz bir zemine döküp ortasını açıp yumurta tuz ve suyu koyup yavaş yavaş yoğuralım. Yoğurması biraz zor olabilir çünkü sert bir hamur oluyor. Hamurun sertliğinden dolayı içine su ilave etmeyin. Tam olarak yoğurduktan sonra 40 dk kadar hamuru dinlendirelim. Dinlendirdikten sonra 6 parçaya bölüp oklava yardımıyla açalım. Açtığımız yufkalar kalın olmamalı. Yemek tabağı büyüklüğünde açılıyor en fazla. Hepsini açtıktan sonra yine yarım saat kadar yufkaları kurumaya bırakalım. Diğer tarafta soğanı rendeleyip kıymayla karıştırdıktan sonra karabiber ve tuzla tatlandıralım. Hafif kurumuş olan yufkayı yarım ay kısmına tatlı kaşığı yardımıyla bir kaç sıra aralıklarla kıymadan koyup aralarını suyla ıslatalım. Diğer kalan yarım kısmıda üzerine kapatalım (Yufka D şeklinde olacak) elimizle kıymalı kısımları belirginleştirdikten sonra rulet veya bıçakla kesip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde arkalı önlü fırınlayalım. İsteğiniz zaman bir miktar kaynar suyun içine atıp haşlayalım. Sos içinde domates ve fesleğini bir miktar yağda pişirdikten sonra üzerine döküp kaşar peyniri rendeleyerek servise sunabilirsiniz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

10 Ocak 2008 Perşembe

MEYVELİ ÇİKOLATALI SOSLU KREP SARMA

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 14:36 2 yorum
Geçenlerde bir tv kanalında görüp denediğim bir tatlı. Hem çok kolay hemde çok lezzetli oldu. Sadece krep yapılışı biraz el oyalıyor. Onun dışında çok kolay hadi birlikte nasıl yapıldığını okuyalım...

Malzemeler;
3 yumurta
1 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı toz şeker

İç Malzemesi;
1 paket krem şanti
1su bardağı süt
2 adet muz

Çikolata sosu;
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı şeker

Yapılışı;
Krep malzemelerinin hepsini karıştırıp boza kıvamına getirinceye kadar çırpalım. Yumurtaların büyüklüğüne göre oran herkeste biraz farkedebilir. Eğer sulu olursa biraz daha un ekleyebilirsiniz. Yağlanmış kızgın tavaya bir kepçe döküp arkalı önlü kreplerimizi pişirelim. Hepsi bittikten sonra soğumaya bırakalım. Diğer tarafta krem şantiyi paketteki tarife göre hazırlayıp muzları içine doğrayıp dolapta 15-20 dk kadar bekletelim. İyice katılaşan muzlu krem şantiden bir kaşık krebimizin içine koyarak kalın bir biçimde saralım. Tencereye çikolata sosu malzemelerinin hepsini katıp kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirelim ve kreplerimizin üzerine dökerek servise sunalım.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

4 Ocak 2008 Cuma

SAÇAKLI PASTANE AÇMASI PORSELEN DEMLİK 9#

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 15:19 0 yorum

Bugün izinliydim evde olunca mutfaktan çıkmıyorum. Yine bişeyler yapayım dedim ve saçaklı açma ortaya çıktı. Görünüm olarak çok iştah açıcı tadı da bir o kadar lezzetli oluyor. Pastanelerde birçoğumuz görmüşüzdür. Tadı zaten aynı oluyor. Bu arada porselen demlik çay saati etkinliği #9 devam ediyor. Davetinden dolayı edaca30 arkadaşıma teşekkür ederim.Gelelim tarifeeee...

Malzemeler;
1 tatlı kaşığı instant maya (kuru maya)
1 çay bardağı sıcak süt
1 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İç Malzemesi;
100 gr kadar beyaz peynir
2 yemek kaşığı süzme yoğurt veya krem peynir isterseniz içine biraz kaşar rendeleyebilirsiniz
Dışı içinse doğranmış maydonoz.

Yapılışı;
Mayayı, sıcak ve ılık sütü, şekeri, tuzu, yağı ve unu karıştırıp yumuşak bir hamur elde edip yarım saat kadar dinlenmeye bırakalım. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye ceviz büyüklüğünde hamurlar koparıp üzerine yumurta sarısı sürelim. Öncede ısıtılmış olan 180 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirip soğutalım. Diğer tarafta peynir, süzme yoğurt ya da süzme yoğurt yerine kaşar rendesi veya krem peyniri karıştırıp ortadan tam kesmediğimiz açmalarımızın içine sürüp dışarı taşıralım taşan peynirli karışımı maydonoza batırıp servise sunalım.

Afiyet Bal Şeker Olsun...