19 Kasım 2008 Çarşamba

FIRIN SÜTLAÇ

Herkese merhabalar....
Rüzgarla birlikte günler su gibi akıp gidiyor. Zamanın nasıl geçtiğini inanın bilmiyorum. O nedenle bloğumla da istediğim gibi ilgilenemiyorum. Bu aralar bizim paşanın uyku sorunu gündeme geldi. Gün içerisinde neredeyse hiç uyumuyor ve beni sürekli yanında istiyor. Allahtan gece uykusu fena değil o da en fazla dört saat filan. Anlayacağınız bu aralar zombi durumundayım. Şimdiler de uyku benim için bir hayal oldu... Neyse bu günlerde gelirrrrrr geçer de bir zaman olur hatırlamam bile. Ama minik paşamın her geçen gün büyüdüğüne şahit olmak bizi en çok mutlu eden şey. Allah herkesin evladına sağlık sıhhat versin varsın yaramaz olsunlar yeterki mutlu olsun çocuklarımız.......
Gelelim tarifimize. Bu tarifi blogcu olduğum sıralarda yayınlamıştım. O zamanlar resim çekme konusunda biraz acemi olduğum için tarifi son haliyle tekrar yayınlamak istiyorum. Sütlaçın emziren annelere süt yaptığını duydum ve hemen yaptım. Evde de minik güveçlerim vardı onda daha lezzetli oluyor. İşte tarifimiz.

Malzemeler;
1 kilo süt
1 çay bardağı haşlanmış pirinç
3 yemek kaşığı pirinç unu (arzuya göre miktarı azaltıp çoğaltabilirsiniz.)
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
yumurta sarısı

Yapılışı;
Öncelikle pirinçleri bir bardak suyun içinde haşlayıp bir kenara alalım. Derin bir tencere içerisinde sütü ve şekeri kaynatırken haşlanmış olan pirinçleri de ekleyip bir taşım kaynatalım. Sulandırılmış pirinçunu ve vanilyayı da ekledikten sonra muhallebi kıvamına gelene kadar pişirmeye devam edelim. Pişen sütlacı ısıya dayanıklı kaplara paylaştırdıktan sonra bir kase içinde yumurta sarısını çok az sütlaç la karıştırıp kaselerin üst kısmına yayıp üstten çok az karıştıralım. Fırının ızgara bölümünü açarak yaklaşık 10 dk kadar üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

13 Kasım 2008 Perşembe

BEN GELDİM VE YALANCI MI YALANCI SU BÖREĞİ :)

Uzunnnnnnnnnnnnn bir aradan sonra tekrar sizlerle birlikteyim bilgisayarımı hergün görüpte bebişle uğraşmaktan dolayı bir şey ekleyememek beni rahatsız ediyordu. Bu aralar oldukça yoğun günler geçiriyoruz Rüzgar paşayla birlikte. Birçok arkadaşımdan kırkı çıkınca daha rahatlarsın sık dişini telkinlerini almama rağmen bizim paşa kırkından sonra daha da beter oldu. Acaba ismini Rüzgar değilde Mülayim mi koysaydım diye düşünmüyo değilim :))))))))) ismi gibi maşallah dur durağı yok. Sürekli yemek yemek istiyor. Sütüm yetmediği için mama takviyesine hala devam ediyorum. Bebek iştahlı olunca başka alternatif kalmadı malesef :( Hele ki dün kabus gibi bir gündü. Annem, babam ve kardeşim zaten sürekli bizim için seferberler dünde öyle günlerden biriydi ama bizim oğlan bir saniye olsun gözünü kapatıp uyumadı ve sürekli kendini parçalarcasına ağladı. Gün içinde pek ciddiye almadık ama akşam olunca ve bu sıkıntı hala devam edince endişelenmeye başladık açıkçası. Gaz sancısı olabileceğini biliyorduk ama yinede dr'un ağzından duymak insanı daha da rahatır diye tuttuk gece yarısı acilin yolunu. Neyse düşündüğümüz gibi çıktı içimiz rahatladı. Şimdi ise yine annem uyutmaya çalışıyor. Gündüz uykularımız pek yok bu nedenle evle ilgilenmek hele ki mutfakla ilgilenmek hayal oldu bana...
Neyse ki sabah zaman bulup bi ara kaçtım mutfağa ne zamandır canımın istediği yalancı su böreğini yaptım. Bu tarifi de http://gulidem.blogcu.com/ da görmüştüm. Kendisine paylaşımından dolayı teşekkür ediyorum. İşte tarifi...

Malzemeler;
Yarım paketten az fiyonk makarna
3 yumurta
2 su bardağı süt
200 gr beyaz peynir
Arzuya bağlı olarak maydonoz
Yarım su bardağı sıvıyağ
3 yufka

Yapılışı;
Yağlanmış fırın tepsisine öncelikle birinci yufkayı tepsinin dışına taşıracak şekilde serelim. Diğer tarafta makarnaları haşlayalım. Derin bir kapta iki yumurtayı, sütü, sıvıyağı ve peyniri iyice karıştıp haşlanmış makarnayı da içine ekliyoruz. Fırın tepsisine yaydığımız yufkanın üzerine sosun sulu kısmından döküyoruz üzerine ikinci yufkanın yarısını yayıp makarnalı olan harcın yarısını iyice yayıyoruz. Üzerine kalan yufkayı ve kalan harcı döküp tekrar yaydıktan sonra en üst kata da tekrar yufka seriyoruz. Akıyla birlikte çırpılmış olan yumurta ve bir miktar sıvıyağı da karıştırdıktan sonra böreğin üzerine sürdükten sonra 200 derecelik fırında pişmeye bırakıyoruz ve ılık servise sunuyoruz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

19 Kasım 2008 Çarşamba

FIRIN SÜTLAÇ

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 04:49 20 yorum
Herkese merhabalar....
Rüzgarla birlikte günler su gibi akıp gidiyor. Zamanın nasıl geçtiğini inanın bilmiyorum. O nedenle bloğumla da istediğim gibi ilgilenemiyorum. Bu aralar bizim paşanın uyku sorunu gündeme geldi. Gün içerisinde neredeyse hiç uyumuyor ve beni sürekli yanında istiyor. Allahtan gece uykusu fena değil o da en fazla dört saat filan. Anlayacağınız bu aralar zombi durumundayım. Şimdiler de uyku benim için bir hayal oldu... Neyse bu günlerde gelirrrrrr geçer de bir zaman olur hatırlamam bile. Ama minik paşamın her geçen gün büyüdüğüne şahit olmak bizi en çok mutlu eden şey. Allah herkesin evladına sağlık sıhhat versin varsın yaramaz olsunlar yeterki mutlu olsun çocuklarımız.......
Gelelim tarifimize. Bu tarifi blogcu olduğum sıralarda yayınlamıştım. O zamanlar resim çekme konusunda biraz acemi olduğum için tarifi son haliyle tekrar yayınlamak istiyorum. Sütlaçın emziren annelere süt yaptığını duydum ve hemen yaptım. Evde de minik güveçlerim vardı onda daha lezzetli oluyor. İşte tarifimiz.

Malzemeler;
1 kilo süt
1 çay bardağı haşlanmış pirinç
3 yemek kaşığı pirinç unu (arzuya göre miktarı azaltıp çoğaltabilirsiniz.)
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
yumurta sarısı

Yapılışı;
Öncelikle pirinçleri bir bardak suyun içinde haşlayıp bir kenara alalım. Derin bir tencere içerisinde sütü ve şekeri kaynatırken haşlanmış olan pirinçleri de ekleyip bir taşım kaynatalım. Sulandırılmış pirinçunu ve vanilyayı da ekledikten sonra muhallebi kıvamına gelene kadar pişirmeye devam edelim. Pişen sütlacı ısıya dayanıklı kaplara paylaştırdıktan sonra bir kase içinde yumurta sarısını çok az sütlaç la karıştırıp kaselerin üst kısmına yayıp üstten çok az karıştıralım. Fırının ızgara bölümünü açarak yaklaşık 10 dk kadar üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.

Afiyet Bal Şeker Olsun...

13 Kasım 2008 Perşembe

BEN GELDİM VE YALANCI MI YALANCI SU BÖREĞİ :)

Gönderen Özlem Avcı-mutfaktayimm zaman: 03:36 9 yorum
Uzunnnnnnnnnnnnn bir aradan sonra tekrar sizlerle birlikteyim bilgisayarımı hergün görüpte bebişle uğraşmaktan dolayı bir şey ekleyememek beni rahatsız ediyordu. Bu aralar oldukça yoğun günler geçiriyoruz Rüzgar paşayla birlikte. Birçok arkadaşımdan kırkı çıkınca daha rahatlarsın sık dişini telkinlerini almama rağmen bizim paşa kırkından sonra daha da beter oldu. Acaba ismini Rüzgar değilde Mülayim mi koysaydım diye düşünmüyo değilim :))))))))) ismi gibi maşallah dur durağı yok. Sürekli yemek yemek istiyor. Sütüm yetmediği için mama takviyesine hala devam ediyorum. Bebek iştahlı olunca başka alternatif kalmadı malesef :( Hele ki dün kabus gibi bir gündü. Annem, babam ve kardeşim zaten sürekli bizim için seferberler dünde öyle günlerden biriydi ama bizim oğlan bir saniye olsun gözünü kapatıp uyumadı ve sürekli kendini parçalarcasına ağladı. Gün içinde pek ciddiye almadık ama akşam olunca ve bu sıkıntı hala devam edince endişelenmeye başladık açıkçası. Gaz sancısı olabileceğini biliyorduk ama yinede dr'un ağzından duymak insanı daha da rahatır diye tuttuk gece yarısı acilin yolunu. Neyse düşündüğümüz gibi çıktı içimiz rahatladı. Şimdi ise yine annem uyutmaya çalışıyor. Gündüz uykularımız pek yok bu nedenle evle ilgilenmek hele ki mutfakla ilgilenmek hayal oldu bana...
Neyse ki sabah zaman bulup bi ara kaçtım mutfağa ne zamandır canımın istediği yalancı su böreğini yaptım. Bu tarifi de http://gulidem.blogcu.com/ da görmüştüm. Kendisine paylaşımından dolayı teşekkür ediyorum. İşte tarifi...

Malzemeler;
Yarım paketten az fiyonk makarna
3 yumurta
2 su bardağı süt
200 gr beyaz peynir
Arzuya bağlı olarak maydonoz
Yarım su bardağı sıvıyağ
3 yufka

Yapılışı;
Yağlanmış fırın tepsisine öncelikle birinci yufkayı tepsinin dışına taşıracak şekilde serelim. Diğer tarafta makarnaları haşlayalım. Derin bir kapta iki yumurtayı, sütü, sıvıyağı ve peyniri iyice karıştıp haşlanmış makarnayı da içine ekliyoruz. Fırın tepsisine yaydığımız yufkanın üzerine sosun sulu kısmından döküyoruz üzerine ikinci yufkanın yarısını yayıp makarnalı olan harcın yarısını iyice yayıyoruz. Üzerine kalan yufkayı ve kalan harcı döküp tekrar yaydıktan sonra en üst kata da tekrar yufka seriyoruz. Akıyla birlikte çırpılmış olan yumurta ve bir miktar sıvıyağı da karıştırdıktan sonra böreğin üzerine sürdükten sonra 200 derecelik fırında pişmeye bırakıyoruz ve ılık servise sunuyoruz.

Afiyet Bal Şeker Olsun...